تحرک، تغییر رژیم غذایی و تفکرات مثبت سه نکته ی کلیدی در مبارزه با افسردگی است

 ماه بانو معصوم زاده در گفتگو با "  زنان کویر  " در خصوص شایع ترین بیماری ها در میان بانوان کرمانی گفت: متاسفانه بانوان کرمانی خیلی احساس شادابی نمی کنند و به نظر می رسد افسردگی در میان بانوان بیشتر رایج است.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: در جهت رفع افسردگی و به جهت شاداب بودن پیشنهاد می شود تا بانوان غذاهای گرم را بیشتر استفاده کنند ورزش کنند چرا که ورزش باعث شادی و نشاط در افراد باشد.
معصوم زاده عنوان داشت: ورزش های هوازی, پیاده روی، دویدن، استخر و یا ورزش های آبی چون شنا باشد، از آنجا که آب آرام بخش است شنا توصیه می شود چرا که آرامش بخش است.
رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر خاطر نشان کرد: تحرک مسلما باعث شادابی می شود یادمان نرود که شادابی زنان شادابی خانواده، فرزندان ، مردان و به طور کلی جامعه را درپی خواهد داشت.
این متخصص طب سنتی اظهار کرد: بیشترین بیماری که در بانوان کرمانی به چشم می آید دردهای بدنی ناشی از کمبود ویتامین d در بدن خانم ها و پوکی استخوان است.
وی افزود: خوردن بادام و نخودچی، کلم و روغن منجد خیلی خوب می تواند مانع پوکی استخوان شود و در معرض آفتاب قرار گرفتن حدودا روزی ده دقیقه بسیار موثر است.
معصوم زاده تصریح کرد: روایتی است از پیامبر اکرم(ص) " آفتاب اگر به کمر بخورد باعث درمان بیماری ها می شود " به همین خاطر ما نیز توصیه می کنیم روزی ده دقیقه قبل از 10 صبح و یا بعد از ساعت چهار بعد از ظهر که اشعه ی آفتاب کاملا مستقیم نیست کمرشان را در معرض آفتاب قرار بدهند البته یادشان باشد که از پشت شیشه نباشد چون مانع جذب ویتامین d خواهد شد.
این متخصص طب سنتی عنوان داشت: کیست های سینه نیز مشکل دیگری است که در بانوان کرمانی بیشتر دیده می شود و این موضوع با کمبود ویتامینe در ارتباط است ، این ویتامین باعث شادابی پوست نیز می شود و اگر در بدن خانم ها کم باشد باعث چروک پوست صورت نیز خواهد شد؛ بنابراین با جستجو می توان موارد و میوه های حامل ویتامین e را شناسایی کرده و به مصرف آن مبادرت ورزند.
رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر ادامه داد: سنگ های کلیه و فیبرم های رحمی نیز از جمله بیماری هایی است که بانوان کرمانی درگیر آن هستند و بهتر است برای درمان آن دو نکته ی مهم را در نظر بگیرند اولا این که در روز ایستاده اب بخورند و تا دو ساعت بعد از غذا آب نخورند و در زمان خونریزی و پریدی از خوردن مواد سرد و تر اجتناب ورزند و میزان شستشو و دوش گرفتنشان را تا حد امکانی که برایشان مقدور است کاهش دهند.
وی در پایان تاکید کرد: تغییر رژیم غذایی، عادات و تفکرات می تواند  در افسردگی و عدم شادابی بانوان کمک کند.
انتهای پیام/
آخرین اخبار
تحرک، تغییر رژیم غذایی و تفکرات مثبت سه نکته ی کلیدی در مبارزه با افسردگی است
یک متخصص طب سنتی عنوان کرد؛
یک متخصص طب سنتی گفت: تحرک، تغییر رژیم غذایی و تفکرات مثبت سه نکته ی کلیدی در مبارزه با افسردگی و ایجاد شادابی برای بانوان است.
برچسب‌ها: 
افسردگی
افسردگی بانوان کرمانی
ماه بانو معصوم زاده
نحوه تولید: 
اختصاصی

برگه ها